Saturday, January 15, 2011

Maahad Al Taufiq Al Diniah

Latest update - Alhamdulillah dana yang terkumpul setakat ini sebanyak Rm2530 untuk 23 pelajar. Set kerusi meja yang diperlukan sebanyak 100 set. Masih memerlukan 77 set. Sekiranya 50 set dapat dikumpul dalam waktu terdekat ini set kerusi meja tersebut akan dihantar dulu ke Maahad untuk pelajar ting 4 & 5. Sila lihat gambar keadaan kerusi meja pelajar bagi kelas ting 4 & 5

-----------------------------------------------------------------
Maahad ini terletak di Behrang Perak. Kini mempunyai seramai 68 pelajar, 20 perempuan dan 48 pelajar lelaki. Maahad ini tidak menerima bantuan dari mana-mana pihak atau dari kerajaan negeri. oleh itu dari segi infratruktur dan peralatan bilik darjah tidak begitu membanggakan. Bila pertama kali melihat maahad itu hati ini terus berkata-kata untuk membantu sekadar yang mampu. Semua nya dengan izin Allah SWT.
Kepada mana-mana pihak terutamanya syarikat kontraktor yang ingin membuat amal jariah bolehlah melawat Maahad ini insyaAllah ada banyak benda yang perlu di renovate. Dan kepada individu juga yang ingin membantu sekadar yang mampu tuan puan boleh menderma sebanyak Rm110.00 untuk membeli satu set kerusi pelajar kerana sekarang ini mereka hanya menggunakan kerusi plastik (kedai kopi) juga untuk kerusi meja guru .
Sumbangan saperti locker pelajar (kebanyakannya rosak), kain langsir, railing langsir, kipas dinding, tikar getah dll amat dialu-alukan.
Kepada yang sudi memberi bantuan sumbangan sila hubungi saya di talian 019-2224474 untuk maklumat lanjut, atau boleh bank in terus ke Maybank 112080512445 Siti Fadzilah Abdul Manap.

Kata Imam Ghazali harta jangan disimpan dalam hati kerana kita akan menjadi kedekut, simpanlah harta di tangan kita insyaAllah kita akan menjadi orang yang sentiasa bersedekah. Sabda Rasulullah SAW sedekah itu menghindarkan kita dari bala dan penyakit.
Waallahualam.


kelas room Ting. 5







kelas room Ting. 2

keadaan dalam dan luar asrama perempuan

bumbungnya yang agak rendah

No comments: