Tuesday, September 14, 2010

Carpet Baru Masjid Lama Kg Temelung Lenggong Perak




Alhamdulillah dengan izin Allah SWT kita semua dapat membantu masjid ini dengan membeli carpet baru. Carpet baru telah dipasang pada 4/9/10. Imam masjid Tuan Hj Tahir amat terharu dengan sumbangan yang telah diberi kepada masjid tersebut. Beliau mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua hamba Allah yang telah sudi memberi sumbangan ini. Hanya Allah yang membalas jasa baik kalian semoga mendapat ganjaran didunia dan akhirat.
Selain itu speaker baru juga telah dipasang (saperti dalam gambar)
Masjid ini telah diberi nama Masjid Warisan Kg Temelung Lenggong Perak kerana namanya yang terdahulu telah diambil oleh Masjid baru yang telah didirikan tidak jauh dari masjid lama ini. Pihak berkuasa mahu merobohkan masjid lama ini tetapi penduduk disini telah bertindak mempertahankan masjid ini kerana masih ramai ahli khariah yang lebih suka solat disini berbanding dengan masjid baru.
Antara bantuan yang telah mereka terima carpet, set P.A. system, Al-Quran dan speaker.
Semua penduduk disini amat bersyukur dengan semua bantuan yang telah kita semua salurkan kepada mereka terutamanya carpet yang baru dipasang sebelum Hari Raya Idil Fitri baru-baru ini. Menurut kata isteri pengerusi masjid ini, imam masjid sebelum memulakan solat Jumaat (10/9/10-hari raya) telah menitiskan air mata kerana amat terharu semasa beliau mengumumkan kepada jemaah yang hadir bantuan dan sumbangan yang telah diterima.
Hanya Allah SWT yang dapat membalas jasa baik tuan/puan sekalian yang sangat prihatin memberi sumbangan walaupun sedikit tetapi besar disisi Allah SWT.

speaker dihantar pada
28/8/10



speaker baru dan lama










papan tanda nama masjid












carpet baru









pekerja sedang membersih lantai










pekerja sedang memasang lapik
getah sebelum pasang carpet










































No comments: