Wednesday, August 3, 2011

Misi Bantuan Ramadhan Perak n Selangor

Alhamdulillah bantuan untuk 17 orang ibu tunggal yang tinggal di sekitar Kg Melayu Subang dan Taman Subang Baru juga telah menerima bantuan sebelum anak bulan Ramadhan kelihatan iaitu pada petang 31/7/2011 (selepas Asar) bertempat di Surau Nurul Hidayah Taman Baru Subang.
Semoga misi bantuan saperti ini dapat diteruskan kepada semua yang layak menerima bantuan walaupun sedikit tetapi kita sama-sama dapat mengembirakan hati mereka, disisi Allah SWT ganjarannya besar (InsyaAllah).
Ucapan JazakAllah Khairan Kathiran kepada semua penyumbang yang telah sama-sama merealisasikan misi kali ini semoga setiap kita mendapat barakah dan sentiasa didalam rahmat Allah SWT.
InsyaAllah misi akan diteruskan seminggu sebelum Hari Raya dengan bantuan kain telekung, kain pelikat dan kuih raya, jika dana mencukupi duit raya juga akan diberi kepada fakir miskin di kampung-kampung.

















-----------------------------------------------
Pada 31/7/2011 (11.00 pagi) bertempat di Dewan Penduduk Blok D Lembah Subang Petaling Jaya seramai 25 keluarga telah menerima bantuan. Antara yang layak menerima bantuan mereka yang berpendapatan Rm1500 kebawah dengan tanggungan anak yang ramai, OKU, ibu tunggal dan ibu tinggal. Gambar sebahagian penerima saperti dibawah.



































---------------------------------------------------
Alhamdulillah sumbangan untuk penduduk KgTok Ngah Kuala Kurau Perak telah disampaikan pada 30/7/2011. Majlis telah diadakan dihalaman Surau Kg Tok Ngah. Seramai 40 keluarga kesemuanya yang telah menerima bantuan. Gambar-gambar sebahagian penerima bantuan saperti dibawah.





















kurma yang di pack ke

dalam plastik container


--------------------------------------------------------------
Sumbangan untuk penduduk Kg Chepo Lenggong Perak telah pun diagihkan kepada penduduk kampung yang layak menerima sumbangan. Majlis telah diadakan pada 27/7/11. Seramai 50 orang kesemuanya yang telah menerima bantuan tersebut. Walaupun saya tidak dapat menghadiri majlis yang diadakan pada waktu itu, wakil dari Kg Chepo iaitu En Saidi bersama Imam dan Bendahari Surau Bukit Belapit Kg Chepo Lenggong Perak, yang telah mengatur majlis tersebut dan gambar-gambar telah diposkan melalui FB beliau. Gambar-gambar yang dapat diupload dalam blog ini, sebahagian dari penduduk yang menerima bantuan saperti dibawah.





















No comments: