Monday, December 21, 2009

Bantuan Baju Terpakai ke Baling Kedah

Pada 9/7/2010 sekali lagi lori telah mengangkut baju-baju terpakai dan barang elektrikal ke Baling Kedah. Ada juga yang telah menyumbang peti sejuk dan perabot. Tetapi malangnya masih ada diantara kita yang tidak bertanggung jawab menghantar barang lusuh atau baju lusuh yang boleh dikategorikan sebagai bahan buangan masih dihantar disini. Diharap pada masa-masa akan datang supaya mendapat kerjasama dari semua agar barang atau baju yang hendak diderma biarlah yang masih elok dan sempurna.
Hanya Allah S.W.T dapat memberi ganjaran kepada hambaNya yang benar-benar ikhlas.













Pada 12/12/09 yang lalu lori yang membawa baju-baju terpakai telah menghantar baju-baju tersebut ke Baling Kedah untuk diagih-agihkan kepada penduduk kampung yang kebanyakan nya terdiri dari fakir miskin. Menurut driver lori baju-baju ini akan menjadi rebutan sebaik sahaja lori sampai disana dan adakala nya penduduk terus memakai baju-baju tersebut.
Aktiviti ini telah bermula semenjak 2007 yang mana setiap 2 bulan sekali lori akan datang untuk mengumpul baju-baju terpakai yang akan dibawa ke Baling Kedah. InsyaAllah aktiviti ini akan berlanjutan selagi mana ada permintaan untuk membawa baju-baju terpakai kesana. Bagi pihak aljauhar kami mohon agar apa jua barangan yang akan disedekahkan biarlah ianya dalan keadaan baik dan boleh digunakan dan jangan jadikan aktiviti ini dijadikan sebagai 'tempat pembuangan sampah kerana untuk membersih rumah kita'. Kerjasama dari semua pihak amatlah dihargai, Allah Maha Melihat apa jua yang kita kerjakan dengan seikhlas hati. Semoga kita semua mendapat ganjaran dari Allah S.W.T.


Lori yang membawa
baju-baju terpakai ke
Baling Kedah

semua bungkusan
diangkat naik ke
dalam lori





Baju-baju terpakai di
kumpul didalam dewan
MBSA Desa Subang Permai









No comments: